Spillersill

tisdag, december 26, 2006

Huvudet arbetar för fullt

När saker och människor som man alltid känt börjar förändras riktigt rejält, börjar man fundera hur det kan hända. Varför?
Man har svaret, man har haft det hela tiden. Problemet är då att man inte vill se svaret. Man vill vara omedveten, låtsas som om inget har hänt. Man har ju alltid haft så kul när man träffas förut.
Men nu är det annorlunda. Du har förändrats, och jag har förändrats. Men, men det borde inte hindra oss från att prata, skoja och skratta. Som förr, ja juste som förr.
Börjar kika på svaret nu, det betyder att det inte kommer bli som förr. Om det går tillbaka till det som vi kallar ”förr” så kommer du och jag vara omedvetna. Nu när jag har svaret framför mig vill jag vara medveten vad det än får kosta. Men öppenhet kan vara våran början på det nya.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home