Spillersill

onsdag, juli 05, 2006

Allt i en kula!


Var med Marcus på Cissis´, han bjöd mej på glass. Jag tog choklad och han tog jordgubb. Efter ett tag kom det in en gubbe i 45-50 åldern, han verkade väldigt förvirrad kan man säga. Han bubblade om att han behövde hjälp med att hitta bussar.

Sen stod han framför där man tar glass grejen, i kanske lite mindre än tio minuter. Han stod där och bara glodde och väntade. Tills en personal –tjej frågade om han ville ha glass, vilket han ville.
Det tog ett tag för honom att fatta att det kostade per kula man tog. Och då, efter mycket tänkande, sa han; - Jag vill ha en kula fast med alla smaker.
Och det går ju bara inte, Marcus och jag var tvungna att hålla oss för garv.

Det slutade med att personal -tjejen gick med på att han kunde få två smaker i en kula, och gubben nöjde sig med det.
Jag tycker att det var väldigt synd om personal -tjejen, det kunde inte vara lätt att hålla sig för garv så länge, fast aja alla har ju inte samma humor som mej och Marcus.

1 Kommentarer:

  • Hahahah, nej, precis, alla har inte våran fantastiskt roliga humor :D
    Jaa, det var verkligen så det gick till :D
    HA det bra min vän

    Pussar och kramar från marcus

    By Blogger M. Mützell, at 01:52  

Skicka en kommentar

<< Home