Spillersill

söndag, juni 25, 2006

Poseidon

"När en gigantisk våg träffar ett lyxkryssningsfartyg mitt ute på Nordatlanten, tvingas en liten grupp passagerare tillsammans kämpa för sin överlevnad.
I rollerna bl.a: Kurt Russell, Mike Vogel, Josh Lucas, Emmy Rossum m.fl.
Regi: Wolfgang Petersen
Genre: Action, Äventyr
Speltid: 1 tim 38 min "
(Från www.sf.se/ )

Tog med Sandra på bio, för hon hade trots allt fyllt år!
Sandra valde Poseidon, jag verkade lite skeptist men bestämde mig för att inte skapa några förväntningar varken dåliga eller bra.

Jag fick lite roligt för jag hittade en film tidning på biografen där det stod att Poseidon skulle ha premiär den 26/6 och det var lite komiskt för det var den 24/6, så vi började undra om vi hade tagit fel film eller nått.

Det visade siga att filmen var riktigt bra faktist, det var nästan tomt på biografen.
Vi satt längs fram, frömför några bimbo tjejer som inte riktigt höll med mej.

Det var riktigt kul, jag kan inte säga att det var den bästa film jag sätt men den dög för mej, och kanske den är den bästa filmen jag sätt på länge. Förutom Titanic som jag såg för några dagar sen, men det är ju inte många filmer som har en chans att slå den direkt.

En sak avklarad från min "ska göra den här sommaren lista" .

1 Kommentarer:

  • Ja, den där Poseidon kanske är värd att se? Jag funderar fortfarande... :)

    Ha det bra!
    //Jill

    By Blogger Lady Starduck, at 11:19  

Skicka en kommentar

<< Home