Spillersill

måndag, november 13, 2006

En dag nära A. Rosander

Gick med mina vänner mot A. Rosanders lägenhet, vi var väl förbereda. Hade sjungit upp, köpt presenter pumpat däcken på våra cyklar och var posetivt inställda. Man kan ju inte bli mer förbereda tyckte vi... Fast de verkade man ju kunna bli, för att hitta A. Rosanders lägenhet bland alla de tusen som fanns runt omkring i det området var inte det lättaste. Och vantar var det bara Sandra som kom ihåg.

När A. Rosander öppnade sin dör (som vi då hade hittat) var vi fulla av förväntningar. Vi brast ut i 'Ja må hon leva' fast på engelska. Blev stoppade innan vi hann börja påå vår finska verititation.
Vi blev varmt välkommnande och de verkade ha längtat tills just vi skulle komma och liva upp stämningen. Vi tog a oss ytterkläder, Sanda tog av sig sina vantar också. Och gick in i A. Rosanders stora ägg.

Vi blev bjudna på den godaste tårtan man någonsin ätit. Den var verkligen jätte mumsig. Tack A. Rosander.
Vi var inte A. Rosanders ända gäster, hon är ju ganska popis, det var en hel hög med trevliga personer som vi diskuterade allt mellan potatis och långa ensamma stränder med.

När firandet var avslutat fanns det inget annat att göra än att äta pizza. Så A. Rosander, A. Rosanders boy friend, Malin, Malins boyfriend, Marcus, Sandra (Sandras vantar), Carro och jag begav oss till en pizzeria som jag inte är 100% säker på hur den stavas. (Ligger alla fall mitt emot Kina).
Jag tror att A. Rosander var lite sugen på en ägg pizza, såg lite hur hon frestades av Malins pizza med ägg på.

1 Kommentarer:

  • Tack gumman!!! Det var jätte trevligt att ni kom!! Jag väntadefaktiskt på er och eran ankomst!!!

    Krama

    By Blogger Anna, at 13:34  

Skicka en kommentar

<< Home